So much choices, so little time

Tjo!

Idag har jag suttit och spanat på olika gymnasier på http://www.gymnasieguiden.se/ . Fy vilken helvetisk panik & ångest det medför. Jag vill gå på ett gymnasium, där jag inte dör av "överpluggning" men samtidigt itne ett s.k. "slappgymnasium". När folk frågar vilket gymnasium man går på vill man ju inte att dom ska  tänka "aha hon går på det gymnasiumet..." man vill ju att dom ska tänka typ, "Shit, wow hon kom in däär. Då måste hon ju vara riktigt skillad!" typ... :P Sen är ju ett annat stort val, ska man välja Sam eller Natur? Alla rekommenderar ju Natur för det är ju absolut bredast och då kan du ju bli exakt vaaad du vill. Men tjänar man verkligen på det i längden om man inte är ett dugg intresserad av det? Svar nej. Isf kan man ju bara köra på Sam och sen om det krävs vissa natur kurser så får man ju läsa till extra natur om man pallar det?
Men egentligen, om man väljer tex. Samhällskunskap på K-holmen när man mkt väl kunnat komma in på Naturvetenskap och berättar för människor vad och vart man går så kanske dom kommer tänka " aha, hon var väll inte tillräckligt bra för att komma in på Natur så då tog hon väll Sam"... när man mkt väl kunnat komma in på natur bara att man tycker Sam är roligare? ojojoj jag tänker för mkt. Ta det som känns bäst och sen får du väll se!. Fast egentligen, det ända jag kan göra nu är väll att försöka få så bra betyg som möjligt och sen får jag ta detta problem. Ända sedan jag var liten har jag drömt om att gå på Viktor Rydberg. Jag skulle plugga juridik på universitetet och bli advokat/jurist, men nu vet jag inte längre. Det finns en nackdel med allt jag har "bestämt". Antingen så ere  fel sorts människor som går där, eller så ligger gymnasiet helt fel till eller liknande. Argh, kan INGET vara lätt här i världen? ne, trodde väll det..

Nu väljer jag mellan dessa:
Södra latin
Norra Real
VRG- djursholm och Jarlaplan,
Men det lutar nu förvånansvärt åt Jensen Norra och Östra Real.

Ångest, ångest, ångest. Aja nu sitter jag här å käkar Ben & Jerry's Chocolate Fudge brownie och skriver min Hemkunskapsuppsats. *suck* G
/ Gabriella

Kommentarer
Postat av: Anonym

för det första babe: sluta tänk på vad andra ska tycka om vilket gymnasieval du gör...

för det andra: det är min glass!!! :)

2008-09-21 @ 20:02:25
Postat av: Fanny

livet är för kort, bry dig inte om om vad andra tycker :/ välj vad du intresserar dig för, natur är ju typ skit hårt på en del skolor och om det inte intressera dig så är det inte värt att plugga aset av sig för bred utbildning ><

2008-09-21 @ 20:35:24
URL: http://tejpfanny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-21 @ 20:49:36
Postat av: Gabbi,

Anonym; är det Alicia månne ;) ?

Fanny: tack, jag tycker samma.

2008-09-21 @ 22:02:05
URL: http://staybronze.blogg.se/
Postat av: aa l i c i aa (;

nej gumman, det var inte jag ;D men jag tycker att du har bra val, å t.ex Jensen Norra - det lutar lite åt det hållet för mig med pga journalistik inriktning men sen säger ju många vuxna att Jensen är typ för det lite mindre smarta barn haha menmen, i slutet ändan handlar det om ens eget liv, eller hur :) ?

2008-09-22 @ 19:55:31
URL: http://sugarhoneyicetea.devote.se
Postat av: Gabbi,

hihi (a) fan va najs om vi skulle gå där.. haha jaa sally sa det idag, typ don't waste your talent om man nu har relativt bra... arghhh jagg ITS MY LAAAJF som no doubt sjunger (;

2008-09-22 @ 19:58:53
URL: http://staybronze.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Your name:
Vill du bli ihågkommen?

Din mejl: (kommer inte synas)

Din fina Blogg's adress:

Skriv din kommentar här sötnos:

Trackback